Uruchamiamy procedurę zwrotów wpłat za imprezy turystyczne niezrealizowane z powodu działań wojennych na terytorium Izraela. Od 12 października 2023 r. UFG przyjmuje od podróżnych oraz organizatorów turystyki wnioski o zwrot pieniędzy. Ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne odwołane przed ich rozpoczęciem (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji, np. przelotu i noclegu). Środki z TFP nie są przeznaczone na zwrot wpłat za inne aktywności turystyczne, takie jak np. przejazd autokarem, koleją czy transport lotniczy.
Wnioski można składać tylko i wyłącznie za pośrednictwem Portalu TFG od 12 października 2023 r., nie później niż przed upływem 14 dni od powiadomienia przez podróżnego lub organizatora o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej realizowanej na terytorium Izraela. Zwrot środków będzie możliwy w przypadku złożenia przez organizatora imprezy turystycznej i podróżnego wniosków ze zgodnymi danymi. Sprawdź, jak złożyć wniosek.
Weryfikacja danych w złożonych wnioskach nastąpi w ciągu 30 dni od dnia otrzymania późniejszego z tych wniosków. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego, termin ulega przedłużeniu do 4 miesięcy. W terminie 14 dni od dnia pozytywnej weryfikacji, UFG dokonuje wypłaty z TFP na rzecz podróżnych, nie wcześniej jednak niż przed uzyskaniem od organizatora turystyki wpłat, których musi on dokonać wraz ze złożeniem swojego wniosku.
Zgodnie z komunikatem wydanym przez Ministra Sportu i Turystyki w porozumieniu z Ministrem Finansów, zwrotom z TFP podlegają wyłącznie wpłaty za imprezy turystyczne realizowane na terytorium Izraela, w odniesieniu do których powiadomienie o odstąpieniu od umowy przez podróżnego lub powiadomienie o rozwiązaniu umowy przez organizatora turystyki nastąpiło w terminie od 7 października 2023 r. do 22 października 2023 r. włącznie.
Do złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie przez organizatora oraz podróżnego konta w portalu TFG. Instrukcje dotyczące sposobu założenia konta oraz logowania znajdują się w zakładce: https://tfg.ufg.pl/tresc/81/Jak_korzystac_z_Portalu_TFG_
UWAGA: UFG nie przyjmuje wniosków wysłanych pocztą elektroniczną (email), tradycyjną oraz złożonych osobiście. Zwrot środków dotyczy wyłącznie organizatorów turystyki ujętych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych, bezpłatny dostęp pod adresem: https://ewidencja.ufg.pl/ewidencja/obywatel/wyszukiwanie.
Numer naszej infolinii to +48 22 53 96 100, pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00.