• Czcionka

  • Pomniejsz czcionkę
  • Powiększ czcionkę

Baza Wiedzy - Szczegły Treści - ZPUTFG

Szczegóły treści

Zwrot wpłat podróżnym za niezrealizowane imprezy turystyczne na terytorium Izraela
Archiwizuj treść
Po zmianie statusu treści na „Archiwalna”, niemożliwa będzie ponowna publikacja. Czy chcesz kontynuować?

Data dodania: 2023-10-12
Data modyfikacji: 2023-10-12

Wyświetleń: 296

Źródło pochodzenia informacji:tfp

Zgodnie z komunikatem wydanym przez Ministra Sportu i Turystyki uruchamiamy wypłaty w ramach Turystycznego Funduszu Pomocowego.

Zwrot środków podróżnym jest możliwy gdy:

1) podróżny odstąpił od umowy lub organizator turystyki rozwiązał umowę o udział w imprezie turystycznej w bezpośrednim związku z działaniami wojennymi w Izraelu, a powiadomienie o odstąpieniu od umowy lub o rozwiązaniu umowy nastąpiło w terminie od 7 października 2023 r. do 22 października 2023 r. włącznie.

2) organizator turystyki przyjął płatność w formie bezgotówkowej,

3) podróżny nie otrzymał zwrotu wpłaty,

4) organizator turystyki i podróżny złożą za pośrednictwem portalu TFG wnioski o wypłatę na rzecz podróżnego, które zostaną pozytywnie zweryfikowane pod względem ich kompletności i zgodności w zakresie zawartych w nich danych,

5) organizator turystyki w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku wpłaci kwotę należną do uiszczenia na rzecz Turystycznego Funduszu Pomocowego z tytułu złożonego wniosku.

Kiedy można złożyć wniosek? Wnioski można składać od 12 października 2023 r. Wniosek należy złożyć nie później niż 14 dni od powiadomienia o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej na terytorium Izraela.

Jak można złożyć wniosek? Wniosek można złożyć wyłącznie elektronicznie, poprzez Portal TFG. Należy mieć założone konto w Portalu. Instrukcja zakładania konta znajduje się w zakładce Baza Wiedzy.

W jaki sposób wypełnić wniosek? Pobierz i zapoznaj się z materiałami, które ułatwią wypełnianie wniosku:

Dla podróżnego:

1.    INSTRUKCJA SKŁADANIA WNIOSKU PODRÓŻNEGO

2.    NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Dla przedsiębiorcy:

1.    OBJAŚNIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW TURYSTYCZNYCH

2.    INSTRUKCJE SKŁADANIA WNIOSKU PRZEDSIĘBIORCY TURYSTYCZNEGO:

a)    Przygotowanie pliku z Excela (Mac)

b)    Przygotowanie pliku z Excela (Windows)

c)    Przykład pliku CSV

d)    Przykład pliku w formacie XML wraz ze schematem XSD

Ile trwa weryfikacja złożonego wniosku? Weryfikacja danych w złożonych wnioskach nastąpi w ciągu 30 dni od dnia otrzymania późniejszego z tych wniosków. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin ulega przedłużeniu do 4 miesięcy. W terminie 14 dni od dnia pozytywnej weryfikacji, UFG dokonuje wypłaty z TFP na rzecz podróżnych, nie wcześniej jednak niż przed uzyskaniem od organizatora turystyki wpłat, których musi on dokonać wraz ze złożeniem swojego wniosku.

Ważne: Organizator turystyki, który skorzysta z TFP, będzie zobowiązany w ciągu 6 lat zwrócić do TFP wypłacone środki (w 72 równych ratach). Zwrotny charakter udzielonego wsparcia wynika z ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (art. 15kc ust. 17).

Infolinia Funduszu dostępna jest pod numerem +48 22 53 96 100, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00.

Załączniki
Słowa kluczowe